הקורקינט חזר לחיינו בסערה אי שם בתחילת שנות האלפיים כאשר סוללת הליתיום באה לעולם. מאז ועד היום הפך הקורקינט לחלק בלתי נפרד מחיינו. הוא מגיע בגרסה החשמלית והרגילה. כקורקינט מקצועי וכקורקינט פעלולים. בכל הגרסאות הוא מאפשר להגיע בקלות ממקום למקום מבלי לזהם את האוויר, לדלג על פקקים ולהנות מהאוויר הפתוח. ילדים ובני נוער אמצו את הקורקינט ככלי משחק אטרקטיבי. אבל כאשר משתמשים בקורקינט שאינו חשמלי נהנים מיתרון בריאותי נוסף.

קורקינט רגיל = יתרון בריאותי

קורקינט לחיזוק שרירי הליבה

שרירי הליבה שלנו תומכים בעמוד השידרה ואחראים על ייצוב הגוף. הם בעצם דואגים לכך שנלך בצורה יציבה ומאוזנת. כאשר שרירי הליבה חזקים הם שומרים על האברים הפנימיים ומגנים מפני נפילות. אז איך קורקינט קשור לשרירים אלו? כאשר רוכבים על הקורקינט כל הגוף נמצא בתנועה ונדרש לאזן את עצמו בהתאם לפיתולים ולדרך. ככל שמבצעים מהלכים יותר מורכבים, כדוגמת סלטות וקפיצות מהירות כך השרירים יותר דרוכים ועובדים יותר קשה ובכך הם מתחזקים.

קורקינט לשיפור הקואורדינציה

הקואורדינציה מתפתחת מגיל קטן מאד היא אחראית על תיאום בין האברים השונים, תיאום בין חושים לפעולה שרירית מסויימת. קואורדינציה נדרשת בפעולות פשוטת כשאנחנו רוצים לרדת גרם מדרגות מבלי ליפול, או בפעולות מורכבות יותר ללוליינים שהולכים על חבל דק. הקואורדינציה אצל כולם מתפתחת באופן טבעי עד לגיל ההתבגרות ההורמונלית. לאחר מכן אפשר לחדד אותה באמצעות אימונים שונים. רכיבה על קורקינט מחייבת ביצוע מספר רב של פעולות בו זמנית. שמירה על איזון, כיוון הכידון, פנייה בלימה ועוד. כל זה מאמן את הקואורדינציה ומחדד אותה. ככל שמתאמנים יותר כך מגיעים לשיאים חדשים ומשפרים את יכולות התיאום.

קורקינט פעלולים לשיפור קואורדינציה

קורקינט לחידוד המוטוריקה

לכולנו ישנה מערכת מוטורית שנמצאת במערכת העצבים המרכזית היא זו שאחראית לתנועות שאנו עושים. התפתחות המיומנויות המוטוריות השונות מתחילות בגיל קטן מאד והן משתכללות עם הגיל. בין הפעולות המוטוריות הבסיסיות שכולנו מבצעים יש את הישיבה, ההליכה, האכילה, הכתיבה ועוד. כאשר רוצים לחדד מיומנות מסויימת כדוגמת ציור מדויק יותר יש לחדד את הפעילות המוטורית בתהליך למידה המשתמר בתוך הזיכרון הפרוצדורלי. קורקינט מחדד פעילות מוטורית משולבת וניתן לדייק אותה מרכיבה לרכיבה. להזיז את הרגליים והידיים ביחד כדי שהמהירות תהיה גבוהה יותר לשלוט בכלי באמצעות תנועות מדוייקות יותר, לשמוע כלי רכב מגיע ובו זמנית לדלג על מכשולים בקלות מבלי לאבד את האיזון.

קורקינט לשיפור היציבות

ניתן בקלות לזהות בעיות יציבות בקרב ילדים, בני נוער וגם מבוגרים. הישיבה הממושכת מול המסכים גוררת עימה קימור לא בריא של הגב ופוגעת בצורה משמעותית ביציבות. במצבים מסויימים נדרש שימוש בעזרים שונים כדי להחזיר את הזקיפות הטבעית.

יציבות נכונה לא אחראית רק על מראה גוף מרשים וזקוף היא שומרת על הבריאות ומונעת כאבים, עיוותים, דלקות ובעיות גב שונות. אבל גם אם תגידו לילד שלכם מידי יום עשרות פעמים  לעמוד ישר לא בטוח שהוא יצליח להתמיד בכך. לחילופין, תוכלו לקנות לו קורקינט מומלץ לילדים. רכיבה על קורקינט מחייבת שמירה על איזון ובמהלך העמידה על הכלי השרירים פועלים ביתר שאת על מנת לייצב את הגוף וכך הם מתחזקים וגורמים ליציבה טובה יותר. כך שעם התמדה ורכיבה קבועה הילד ישפר את היציבות עד לזקיפות מלאה.

מטפל בבעיות יציבות בקרב ילדים ובני נוער

קורקינט להתאוששות מהירה

כשמבצעים אימונים אינטנסיביים חייבים לתת לגוף להתאושש. כשמבצעים באופן רציף אימונים בעצימות נמוכה לגוף לא נדרש הרבה זמן להתאוששות. נסיעה בקורקינט באופן יומיומי מהווה אימון בעצימות נמוכה. מצד אחד זה מפעיל את שרירי הגוף השונים ומצד שני האימון מבוצע בצורה מבוקרת ולא אינטנסיבית מידי כך שמיד יום אחרי ניתן לחזור לרכיבה שגרתית.

לפנאי ולשמירה על איכות החיים

כיום ניתן למצוא יותר ויותר פארקים המנגישים שבילים ומתחמים לנסיעה על קורקינט. מדובר בכלי ספורטיבי המאפשר לשלב בריאות וכיף בו זמנית ולכן הוא זוכה לאהדה רבה כל כך.  בנוסף, מדובר בפתרון אקולוגי שמאפשר לוותר על הרכב ותורם לאיכות הסביבה, אז הרווח כפול ומכופל לכולם.

אחרי שהבנתם את היתרונות הרבים של הקורקינט ותרומתו לגוף ולנפש בוודאי תרצו לרכוש לעצמכם אחד. לפני שקונים קורקינט חשוב לדעת מה המטרה שלו כדי לקחת את הכלי המתאים. ניתן להשיג מגוון רחב של קורקינטים למטרות שונות. קורקינט לילדים אינו דומה לקורקינט למבוגרים וקורקינט מקצועי אינו דומה לקורקינט פעלולים. חשוב שתבחרו בחברה המייבאת קורקינטים מקצועיים רק מחברות מובילות. וכן שיש לקורקינט תו תקן אירופאי מחמיר מסוג EN14619 .

ב Israel Scoot – חנות הקורקינטים המובילה בתחום הסקוט בישראל תוכלו למצוא מבחר עצום של סקוטים איכותיים ומקצועיים מבית-  Root industries, LUCKY ETHIC ועוד. בנוסף תוכלו להשיג חלקי חילוף לקורקינט במחירים אטרקטיביים. ניתן לבצע הזמנות און ליין באספקה מהירה.

טל אור

טל אור

היי קוראים לי טל, אני המנהל הראשי והבעלים של ישראל סקוט. כל חיי אני עוסק בתחום הספורט ואקסטרים, החזון שלי הוא לקדם את תחום הסקוט בישראל ולהביא הישגים חדשים בענף בישראל ובעולם כי יש לנו את מה שנדרש!

תחום הסקוט פעלולים הוא תחום שנתן לי להכיר המון רוכבים ואנשים מכל הארץ עם הרבה אהבה גדולה לספורט ורצון לעזור ולקחת חלק מהדבר הזה.
ואני שמח להיות חלק מהספורט המדהים הזה שרק הולך וגדל.

ישראל סקוט הוקמה בשנת 2021, במטרה לקדם את תחום הסקוט בישראל, לעלות את רמת הרכיבה של הרוכבים.
לתת שירות ואיכות לספורט ביחד עם הקבוצה שלנו.

בישראל סקוט תמיד קיים פעילויות רבות - אם זה ברשתות החברתיות שמאוד פעילות ביום יום, סשנים ומפגשים מידי שבוע, תחרויות ארציות, הגרלות והמון פרסים!

אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה של ישראל סקוט במטרה לתמוך, לקדם, לאחד ולשפר את תחום הסקוט במדינת ישראל.

שלכם באהבה,
טל.