משחק הקורקינט הפך לטרנד חם בקרב ילדים ומבוגרים.  הכלי הצר והנח הזה מאפשר התניידות מהירה וקלה, אך גם שעות רבות של משחק והנאה. כשמגיעים לחנות סקוטים ניתן לראות עשרות סוגים ודגמים של קורקינטים בגדלים שונים ועם שלל פונקציות, קל מאד להתבלבל. אבל האם חשבתם על היתרונות הרבים של קורקינט פעלולים?

טרנד חם בקרב ילדים ומבוגרים

מה זה קורקינט פעלולים?

קורקינט פעלולים או בשמו המקצועי סקוט פעלולים הוא כלי צר וארוך עם כידון משטח עמידה ו 2 גלגלים קטנים. הרוכב עומד על המשטח של הקורקינט ונע במרחב. קורקינט מסוג זה מגיע ללא מנוע ומותאם במיוחד לחובבי ספורט. באמצעות הדיפת רגל ניתן לבצע תרגילים ופעלולים שונים ובד בבד לחזק את שרירי הליבה האחראים על היציבות. המתקדמים שבחבורה יכולים באמצעות קורקינט פעלולים לבצע סלטות קדמיות ואחוריות להגיע לגבהים ולשבור שיאים. רמת הביצועים תלויה בגיל הרוכב וברמת המיומנות והשליטה שלו בכלי.

מה ההבדל בין קורקינט פעלולים לקורקינט רגיל?

קורקינט פעלולים חזק הרבה יותר מקורקינט רגיל. הוא מתאים גם לנשיאת משקלים כבדים של 80 עד 100 קילו. הקורקינט מאסיבי ועשוי מחומרים חזקים כדי להבטיח שישאר שלם גם אחרי כמה סלטות טובות. כל כלי מסוג זה חייב לעמוד בתקן אירופאי מחמיר מסוג EN14619 . לכן, כאשר מחפשים קורקינט חזק שיאפשר פעילות אינטנסיבית ברחוב או בסקייטפארקים מומלץ לבחור בקורקינט מסוג פעלולים ולא בקורקינט רגיל.

מחזק שרירי ליבה

מאיזה חלקים מורכב קורקינט פעלולים?

בקטגורית סקוט פעלולים ניתן למצוא מבחר דגמים המיועדים לרמות השונות, למתחילים ולמנוסים. לילדים, בני נוער ומבוגרים. אך כולם מגיעים עם חלקים דומים אותם נפרט:

כידון לסקוט – לאחיזה נוחה ובטוחה, את הכידון יש לבחור לפי גובה המשתמש. לשימוש בטוח יש להקפיד על כך שהכידון יגיע לאזור המותן, לא מעל ובטח שלא מתחת. על קצוות הכידון מותקנים פקקי הגנה מפלסטיק למניעת פציעות ושחיקה.

דק לסקוט – משטח העמידה אליו מחובר הכידון. הוא צר וארוך כמו דק מעץ, אך יציב ומאפשר עמידה נוחה. על הדק יש מדבקת נייר מחוספסת למניעת החלקה.

גלגלים לסקוט – לסקוט הסטנדרטי יש 2 גלגלים. הם קטנים ומותקנים על החלק הקדמי והאחורי של הדק בתחתיתו. הגלגלים מפרידים בין הדק לרצפה ומאפשרים נסיעה חלקה ומהירה. לכל גלגל מתלווים חלקים נוספים הכוללים: מסיבי גלגלים, צירים, ספייסרים ובלם המותקן על הגלגל האחורי.

חלקים מקשרים – הד סט מקשר בין הדק לבין הכידון, קומפרשן סיסטם היא ערכה המעגנת את הכידון הגלגל הקדמי והמזלג אל הדק. קלאמפ זהו גם רכיב המעגן את הכידון למזלג ולגלגל הקדמי.  כל החלקים המקשרים ביחד מחברים את החלקים בצורה הרמטית ויוצרים עיגון בטוח.

לצפייה בעוד חלקים לחצו כאן >>> חלקים לסקוט

מקומות בהם ניתן לרכב על קורקינט פעלולים

כדי לרכב בצורה נוחה על הקורקינט מומלץ ללכת לשטח רחב ידים פתוח ומרוצף. המשטח עליו רוכבים צריך להיות קשיח ולא רך. חול לדוגמא לא יתאים לרכיבה על קורקינט. אספלט, מדרכה, שביל מרוצף יהיו מתאימים מאד. באזורים שונים בארץ יש פארקים המיועדים לקורקינט פעלולים. הם קרויים סקייטפארק. ניתן לחפש על פי מיקום סקייטפארק קרוב שם אפשר לבצע שלל פעלולים בצורה בטוחה ומקצועית ועל משטח מתאים. לא משנה איפה בחרתם לבחור יש להצטייד במהלך הרכיבה על הקורקינט בציוד הגנה מלא שכולל קסדה מותאמת לראש ומגיני ברכיים וידיים.

סקייטפארק

איך בוחרים קורקינט פעלולים?

את קורקינט הפעלולים יש להתאים בראש ובראשונה לגילו של הרוכב. ישנם קורקינטים המיועדים לילדים וכאלו המיועדים לבני נוער. ההבדל הוא בגודל של הכלי. בנוסף ישנם דגמים המיועדים למתחילים, אלו דגמי הפרו בדרך כלל וכאלו המיועדים למתקדמים יותר. בנוסף יש את דגמי האקסטרים המקצועי שמתאים לאלו שלוקחים את הקורקינט לביצועים גבוהים במיוחד ולמקצוענים בתחום הפעלולים. ההבדל בדגמים השונים נובע מחומרים ממנו עשוי הכלי. בדגמים ההתחלתיים והמתקדמים הקורקינט עשוי מפלדת כרומלי שנחשבת לקלה יותר במשקלה ודגמי האקסטרים משלבים אלומיניום שנחשב קשה יותר.

כמה עולה קורקינט פעלולים ולמה יש לשים לב בקניה?

מחירו של קורקינט הפעלולים יקר יותר מקורקינט רגיל בגלל חומרי הגלם החזקים האיכות הגבוהה שלו ושילוב של טכנולוגיה המתקדמת. מחירו של קורקינט פעלולים איכותי נע בין 800 ש”ח ל 1200 ש”ח. כשבקטגוריות השונות ניתן למצוא קורקינטים לילדים מגיל 8 ומעלה וקורקינטים לבני נוער ומבוגרים.

כאשר פונים לחנות סקוטים לבחירת קורקינט פעלולים יש לשים לב כי הקורקינטים בעלי תו תקן. מומלץ לבחור בקורקינט מחברה ידועה ומוכרת המתמחה בייצור סקוטים. כדוגמת Root industries, LUCKY ETHIC ועוד. בחנות סקוטים מקצועית תוכלו לרכוש חלקים לקורקינט כך שאם חלק אחד יינזק לא תאלצו לרכוש חדש. בין חלקי החילוף ניתן להשיג ברים, דקים, גריפים וחלקים מקשרים.

לפנאי, לספורט ולהתניידות מהירה

לא סתם הקורקינט פעלולים הפך לכלי אטרקטיבי כל כך עד כדי כך שבישראל ובעולם פועלים להקמת יותר ויותר מסלולים ופארקים מותאמים לרוכבים אלו. מדובר בכלי התניידות יעיל בעיר או מחוצה לה. ניתן להגיע איתו למרחקים בקלות רבה אך הוא משמש גם לפנאי וכיף, להתחרות עם חברים, לשבור שיאים חדשים ולשפר את הבריאות באמצעות שלל היתרונות הבריאותיים שהוא מקנה.

טל אור

טל אור

היי קוראים לי טל, אני המנהל הראשי והבעלים של ישראל סקוט. כל חיי אני עוסק בתחום הספורט ואקסטרים, החזון שלי הוא לקדם את תחום הסקוט בישראל ולהביא הישגים חדשים בענף בישראל ובעולם כי יש לנו את מה שנדרש!

תחום הסקוט פעלולים הוא תחום שנתן לי להכיר המון רוכבים ואנשים מכל הארץ עם הרבה אהבה גדולה לספורט ורצון לעזור ולקחת חלק מהדבר הזה.
ואני שמח להיות חלק מהספורט המדהים הזה שרק הולך וגדל.

ישראל סקוט הוקמה בשנת 2021, במטרה לקדם את תחום הסקוט בישראל, לעלות את רמת הרכיבה של הרוכבים.
לתת שירות ואיכות לספורט ביחד עם הקבוצה שלנו.

בישראל סקוט תמיד קיים פעילויות רבות - אם זה ברשתות החברתיות שמאוד פעילות ביום יום, סשנים ומפגשים מידי שבוע, תחרויות ארציות, הגרלות והמון פרסים!

אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה של ישראל סקוט במטרה לתמוך, לקדם, לאחד ולשפר את תחום הסקוט במדינת ישראל.

שלכם באהבה,
טל.

סקוטים מומלצים